четвер, 7 квітня 2016 р.

Конспект уроку математики 6 клас

Тема: Розв'язання рівнянь та задач за допомогою рівнянь 
Мета уроку:
Навчальна складова мети (формування математичної компетенції):
·        Вдосконалити вміння розв'язувати рівняння та задачі складанням рівнян­ня; відпрацювати навички розв'язування лінійних рівнянь з однією зміною.
·        Розвивати в учнів логічне мислення, уміння користуватися індукцією, дедукцією, розвивати увагу, культуру мовлення та математичну культуру учнів, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики.
·        Продовжити формувати в учнів науковий світогляд і раціональне математичне мислення, виховання працьовитості, позитивне ставлення до навчання і відповідальність за свої досягнення, наполегливості в подоланні труднощів.
Розвивальна складова мети (розвивати навички мислення високого рівня): розуміння, використання, аналіз, синтез, оцінювання.
Виховна складова мети (формування поведінкової компетенції): формування самостійності, активності, толерантності

І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогоднішній урок ми почнемо з вами із загадки:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.  (Знання)
Саме сьогодні на уроці нам особливо потрібні будуть ваші знання, а ще допитливість, кмітливість, спритність і просто гарний настрій.
Ми є вами побуваємо в гостях у математичної казки а ще ми познайомимося з професором математичних наук, звати його Нехай. Він дуже любить задачі і без них не може існувати. Професор готовий допомогти всім завзятим і наполегливим, всім хто любить розв’язувати задачі.
Всім він бажає удачі.
Будеш, друже, трудитись сумлінно –
У навчанні уникнеш невдач.
І розв’яжеш на «10» і «12»
Не десяток, а сотні задач.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

А спочатку давайте повторимо, що ж ми вивчили на попередніх уроках. А вивчили ми рівняння та їх властивості. Навчились розв’язувати рівняння.
Давайте згадаємо:
Що називається рівнянням?
1.     Що називається розв’язком, або коренем рівняння?
2.     Що означає розв’язати рівняння?
3.     Скільки розв’язків може мати рівняння?
4.     Як перенести доданки з однієї частини рівняння в іншу?

ІV. Математична казка
Як ви навчилися розв’язувати рівняння, ми перевіримо за допомогою казки. Спочатку ми об’єднаємося у три команди.
«У якомусь царстві, у якійсь країні жив-був Іван - царевич. І було у нього три сестри: Марія, Ольга та Анна. Батько і мати в них померли. Віддав Іван - царевич своїх сестер заміж за царів мідного, срібного і золотого царств. Цілий рік жив без сестер і стало йому так сумно. Вирішив він провідати своїх сестер і відправився у дорогу. По дорозі він зустрів Олену Прекрасну. Вони покохали один одного. Але злий Кощій Безсмертний украв Олену.
Іван – царевич взяв своїх вірних воїнів і поїхав рятувати кохану. Вийшли вони до річки, а там здоровенний каменюка закрив дорогу на міст. А на камені записані три рівняння:
6х – 12 = - 8х + 16;
-2х + 12 = 5х – 16;
6х +19 = - 5х – 3. 
Якщо їх правильно розв’язати, то камінь повернеться і звільнить дорогу. (три учні розв’язують рівняння, учні на місцях розв’язують рівняння своєї команди)
Довго їхали вони по дорозі, аж поки дорога не привела до хатинки Баби Яги. Та давно ворогувала із Кощієм і погодилася допомогти царевичу, при умові, що воїни розв’яжуть рівняння, записані на стінах хатинки:
-3(х-4) – 9 = 7(х-5) + 18.
-6(2х+1)=12х + 2(х+36).
-6(4х-8)+2=3(8х-7)-1.
Попрощавшись з Іваном – царевичем Баба Яга розповіла йому про силу коренів рівняння: коли потрібно якийсь замок відчинити або навпаки заперти, то потрібно вголос проговорити корені рівняння, і ті враз відчиняться.
Чорний ворон підслухав цю розмову і все передав Кощію. Той підстеріг Івана і його воїнів і кинув у глибоке підземелля, зверху поставив сундук та зачинив його на шість замків. Потрібно знову розв’язати рівняння:

Проговорив царевич корені цих рівнянь, ворота відчинилися, звільнили Олену Прекрасну і в той же день відсвяткували весілля і тільки після цього поїхали відвідувати сестер».
Чи сподобалася вам казка. Але в математиці ще зустрічаються і задачі, які можна розв’язати лише за допомогою рівняння і наше з вами завдання: навчитися складати рівняння до деяких задач.
 
V. Вивчення нового матеріалу

VІ. Закріплення нового матеріалу
         До кожного на парту завітав професор Нехай і мабуть ви уже зрозуміли, чому його так звати. Сьогодні на уроці ми попробуємо скласти  до кожної задачі рівняння, а вже вдома ви розв’яжете ці рівняння і прочитаєте §32, звернете увагу на ті задачі, що розв’язані у параграфі.
Додаток 1
1.     У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер вдвоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і скільки братів?
2.     Летіли голуби і сіли на дуби: як сядуть по одному на дуб, то дуба не вистачить; як сядуть по двоє, один дуб – вільний. Скільки було голубів і скільки дубів?
3.     Гуси з вирію летіли І в зеленім лузі сіли.
         Їх побачив Єлисей:
         - Добрий день вам, сто гусей
- Нас не сто! – сказав вожак,
Найповажніший гусак.
      - Скільки ж вас? – хлопчак питає.
      - Хто кмітливий – відгадає!..
Якщо нас порахувати,
Й, скільки є, ще раз додати,
А до того половину,
Ну а потім четвертину,
Та пристав би ти до нас,
То було б вже сто якраз!..
Ой, скажіте, любі друзі
Скільки ж їх було у лузі?

4.     В одній коробці в мене є жуки,
У другій такій коробці – павуки,
Небагато їх, і легко полічить:
Павуків з жуками разом шість.
Став лічити, скільки всього ніг,
Але швидко це зробити я не зміг.
Сорок ніг я налічив, нарешті, там
І загадку всім задати хочу вам:
Відгадайте, скільки маю я жуків
І окремо скільки в мене павуків?

VІ. Підведення підсумку уроку

Ми трудились і учились
Нам задачі підкорились.
Це не мало у житті.
Бажаю успіху тобі.



1 коментар: